Spaanse wijn voorzien van NFC tags voor marketing campagne

Spaanse wijn voorzien van NFC tags voor marketing campagne

barbadillo-wine-nfc-neck-collar-2

barbadillo-wine-nfc-neck-collar-2Spaanse luxe wijnmaker Barbadillo heeft promotie halslabels voorzien van NFC-tags toegevoegd aan 126.000 flessen van zijn best verkochte Castillo de San Diego witte wijn voor een landelijke campagne die de klanten de kans geeft om een ​​prijs van € 1.000 te winnen. De campagne is tot op heden de grootste inzet van NFC in de wijn- en sterke drankindustrie.

 

“Door middel van een aangepaste NFC-geactiveerde nekkraag worden de consumenten gevraagd om de flessen Castillo de San Diego te tikken met hun smartphone om meer te weten te komen over de promotie, die de kans biedt om 12 aparte € 1.000 prijzen te winnen,” zegt NFC-label specialist Thinfilm, die de technologie die Barbadillo voor de Dando en El Blanco (‘Hitting the Target’) campagne gebruikte.

 

“Bij het kopen en openen van een fles kunnen klanten een unieke code op de kurk opvragen en het in het veld op hun smartphone invoeren – samen met hun naam en andere persoonlijke gegevens – om direct te bepalen of ze een winnaar zijn.

 

“De campagne – die ook televisie, online en buitenreclame ondersteunt – is gelanceerd op 17 juli en loopt tot en met 31 augustus. Verschillende winnaars zijn al geïdentificeerd.”

 

Barbadillo heeft NFC-tags geïntegreerd in de limited edition-flessen Versos 1891 zeldzame sherry, zodat klanten in maart vorig jaar de authenticiteit van de drank met een tap hun hun mobiele apparaat kunnen controleren.

 

“Gezien het succes dat Barbadillo heeft ervaren met het gebruik van OpenSense-tags met Versos 1891, waren we enthousiast om andere manieren te onderzoeken om de technologie te implementeren,” zegt de Alvaro Alés van de wijnmaker. “Als een familiebedrijf is het altijd belangrijk om direct met consumenten te verbinden. De NFC-oplossing van Thinfilm geeft ons een bewezen kanaal waardoor het gemakkelijk en effectief kan worden bereikt. ”

 

“De Dando en El Blanco-campagne met Castillo de San Diego illustreert een dwingend gebruikskoffer voor NFC mobiele marketing – niet alleen in de wijn- en drankindustrie maar ook met andere consumentenproducten”, voegt CEO Davor Sutija, CEO van Thinfilm toe.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *